PROJELERİMİZ
Yenilikçi Eğitim ve Girişim Derneği

Erasmus+ Mesleki Eğitim Akreditasyon Projesi kapsamında, Çekya’nın Zlin kentinde faaliyet gösteren Secondary Nursing and Higher Nursing School Zlin okulunun koordinatörlüğünde ve Yenilikçi Eğitim ve Girişim Derneği’nin ev sahipliğinde yürütülen 2024-1-CZ01-K121-VET-000199365 numaralı öğrenici hareketliliği 30 Mart – 20 Nisan 2025 tarihleri arasında Mersin’de başarıyla gerçekleştirildi.
Söz konusu hareketlilik sürecinde, Çekya’dan gelen 8 öğrenci ve 1 refakatçi öğretmen, Mersin ili Toroslar İyilik Vakfı Huzurevi’nde yaşlı bakımı alanında üç haftalık yoğun bir staj programına katıldı. Katılımcılar, yaşlı bireylerle etkili iletişim kurma, günlük bakım rutinlerine destek olma, ilaç takip ve temel sağlık izleme uygulamaları, demans hastalarıyla çalışma stratejileri, fiziksel ve duygusal refahı destekleyen etkinlikler gibi çeşitli alanlarda hem teorik bilgilerle donatıldı hem de doğrudan uygulamalı eğitimlerle yetkinlik kazandı.
Staj süresince edinilen mesleki bilgi ve beceriler:
• Empatik iletişim ve güven ilişkisi kurma teknikleri
• Hijyen desteği, yemek planlaması ve yaşlı bireylerin mobilizasyonuna yardımcı olma
• Temel sağlık izlemleri (kan basıncı ve şeker ölçümleri)
• Demans bakımına yönelik hasta odaklı yaklaşımlar
• Sanat ve müzik terapisi, grup etkinlikleriyle bilişsel ve sosyal destek sağlama
• Etik karar verme ve yaşlı bireylerin özerkliğine saygı duyma
• Yaşlı istismarı ve ihmalinin tanınması ve önlenmesi
• Fizyoterapi destekli hareketlilik artırma çalışmaları
• Acil durum protokolleri ve ilk yardım eğitimi,
• Türkçe ve İngilizce dilleri ile ilgili farkındalık,
Ayrıca, katılımcılar yerel kültürü tanıma ve sosyal bağlar kurma amacıyla Tarsus, Kapadokya ve Kız Kalesi gibi önemli tarihi ve kültürel alanlara ziyaretler gerçekleştirdi.
Program boyunca huzurevinde çalışan personelle güçlü bir iş birliği içinde olan öğrenciler, yaşlı bireylerle etkili ve saygılı bir ilişki kurarak hem sosyal hem de mesleki gelişimlerini desteklediler. Hareketliliğin sonunda, edinilen bilgi ve deneyimler üzerine yapılan değerlendirme oturumları ile öğrenciler geri bildirimlerini paylaşarak programı başarıyla tamamladı.
Bu tür uluslararası staj programları, gençlerin mesleki becerilerini geliştirmesinin yanı sıra kültürlerarası anlayışı artırarak Avrupa genelinde daha nitelikli bir mesleki eğitim deneyimi sunmaktadır.
Öğrencilerin staj faaliyetlerinin yürütülmesi sürecinde destekleri için Yardım ve İyilik Vakfı yönetim kurulu ve yöneticileri başta olmak üzere tüm personeline teşekkür ederiz. Ayrıca stajın son gününde vakıfta bulunan ve faaliyetimize ilgi gösteren sayın Prof. Dr. İbrahim Adnan Saraçoğlu'na teşekkürü borç biliriz.


